Avonturen in het Romeinse rijk
Wat heeft dat in godsnaam nou weer met Japan te maken? Precies, niets. Een tijdje geleden besloot iemand om een toga feest te houden. Je weet wel, die dekbedovertrekken die de oude Romeinen en Grieken droegen. Natuurlijk moest ik daar wel aan deelnemen, want verkleedpartijtjes zijn ouderwetschleuk.
Creatie van een legende
Het begon allemaal met het creëren van een toga. Hoe doe je dat nou eigenlijk? Met behulp van het internet en haar eindeloze bron van nutteloze informatie zijn we op wat sites terecht gekomen die ons wel een handje konden helpen. De gemiddelde Romein kocht uiteraard allemaal dure stofjes om zijn mooie pak in elkaar te laten knutselen, bij studenten werkt dat niet zo. Eigenlijk heeft op het gemiddelde toga feest iedereen een dekbedovertrek om zich heen gewikkelt. Dat wilde ik graag beter doen, dus ben ik naar de dichtstbijzijnde stoffenwinkel gelopen. Voor een euro'tje of 8 twee flinkje lappen stof gehaald en vervolgens bij de 100 yen winkel een plastic tuinartikel gekocht om de ultieme accessoire te maken: de bladerkroon. Uiteindelijk is mijn machtige keizerspak er zo uit komen te zien:
When in Rome, party as the Romans do.
Helaas was deze regel niet geheel van toepassing. Ten eerste zijn we niet in Rome, ten tweede was het feestje op het laatste moment nog een dag verzet en waren er bar weinig mensen op komen dagen. Van degenen die kwamen, droeg ook nog eens een deel geen toga. Gelukkig was er wel voldoende rode wijn om de keizer tevreden te houden. Daarnaast waren er ook Italiaanse snacks te krijgen die iemand uit de importwinkel heeft weten te plukken.
Overigens werd het feest in College Residence A gehouden. Ik woon zelf in College Residence B, dat is 5 minuten lopen vanaf school. Residence A ligt helaas 20 minuten fietsen van school vandaag. Dat betekende dus met de toga op de fiets. Ik kan jullie garanderen dat dat niet comfortabel is, en ik voelde me als een dame die op zondagochtend naar de kerk toe fietst. Natuurlijk was mijn toga zo tactisch in elkaar gezet dat iedereen gratis panty-shots kreeg en ik de hele tocht met de wind op m'n ballen zat, minder fijn.
De keizer gaat op staatsbezoek
Omdat het met de kleine hoeveelheid mensen een beetje duf begon te worden in de kelder van Residence A besloot de keizer dat hij op staatsbezoek wilde, en wel naar de karaoke. Toen alle Romeinen op hun nobele, ijzeren paarden waren geklommen begon de tocht naar het station, waar de goedkoopste karaoke tent naast ligt. Omdat niet iedereen bedreven was in het berijden van een ijzeren paard was de keizer zo nobel om één van zijn gezanten achterop te nemen. Helaas is dit niet toegestaan in Japan, en werd de keizer bij het stoplicht aangehouden door een agent. Gelukkig kwam de keizer er met gemak onderuit, maar de agent vertelde hem wel dat zijn ondergoed te zien was als hij op de fiets zat. Vervolgens vroeg de keizer of mijnheer de agent mee wilde naar karaoke. Hij wilde wel graag, maar hij moest nog werken helaas. Na een lange reis door moerassen en over vulkanen waren de Romeinen dan eindelijk bij de plaats van bestemming aangekomen, en kon de Ballade der Keizers gezongen worden!
Natuurlijk krijg je als Romein erg veel aandacht als je je buiten het keizerrijk waagt. Bij het toilet werd ik dus samen met één van de andere Romeinen door een meisje gevraagd of ze ons "aan haar vrienden mocht laten zien". Dat mocht wel van de Romeinen, en dus zijn ze weer door een stuk of 10 willekeurige vreemdelingen op de foto gezet. Uiteindelijk zijn er ook nog wat mensen onze karaoke kamer binnengelopen die ook met ons op de foto wilden.
Na een episch Romeinse avond zat het avontuur van de Romeinen erop, en zijn ze teruggekeerd naar Rome. Binnenkort organiseren ze weer een Toga feest omdat de opkomst matig was, dit keer minder kortdag!





Leuk geschreven, hoor;)
Eindelijk een keizer in de familie.En ik heb me rot gelachen om je verhaal. Zelf zo'n keizerlijke outfit maken is je wel toevertouwd zo te zien. Krans goed, haar goed, split tot aan je ballen.
Zo zie ik Keizers graag.
Groete van je tante.
Een keizerlijke reportage! Jullie verschijning zal heel wat stof op hebben doen waaien of houden de japanners daar ook wel van een verkleedfeestje?
Groetjes,
mam