College Residence B
Ik zou eigenlijk zondag al wat foto's uploaden, maar ik heb nog geen eigen stekker-converter. Dus bij deze de foto's van College Residence B! Later deze week volgen ook wat foto's en uitleg over het schoolgebouw.
Een luxe gebouw voor een luxe prijs!
De komende paar maanden woon ik dus in College Residence B. College Residence B is het nieuwste gebouw van de school en staat er nog geen 2 jaar. Naast Residence B is er ook College Residence A en Parabole, dat is meer een soort appartementen flat dat geen eigendom van de school is, maar waar wel een aantal leerlingen wonen. In Residence B is alles nieuw, en zo ziet het er ook uit. Er zijn zo'n 30 kamers en een common room. Toen wij aankwamen stonden er in de common room allemaal spullen die vorige bewoners achter hadden gelaten. Zo ben ik gratis aan een pan en rijstkoker gekomen. Daarnaast heb ik nog een hele berg schoonmaak spul en vuilniszakken meegepakt. In het gebouw is er ook een lift. Net als alle andere elektronische dingen in Japan praat de lift tegen je, en zegt ze dingen die je eigenlijk al weet. Het gebouw wordt bewaakt door de dappere mijnheer Morita, een vriendelijke peer van middelbare leeftijd. Hier een paar foto's van de ingang en de buitenkant.
#402
Ik woon op nummer #402. Dat mooie getal staat natuurlijk niet voor het aantal kamers in dit gebouw, maar gewoon voor kamer 2 op verdieping 4. Ik heb een eigen postbox met een code. Er hangt ook een mooi apparaat aan de muur waarmee mensen vanaf de ingang kunnen bellen zodat ik ze binnen kan laten. Op mijn kamer heb ik een eigen toilet, een grote wastafel en ruime douche, een balkon, een wasmachine en een keukentje met koelkast en vriezer. Ook heb ik een internetverbinding die ik met niemand hoef te delen, en die bizar snel is. Mijn plee heeft trouwens een verwarmde bril, dat is echt de beste uitvinding ooit.
Omdat Kyoto omringd is door bergen kan ik zowel vanaf mijn balkon als vanaf de gallerij de bergen zien.
Zoals te zien is op de eerste foto kijk ik vanaf mijn balkon ook uit over een aantal sportvelden. Deze zijn allemaal eigendom van de school en ze worden eigenlijk elke dag van 9 tot 9 gebruikt. Mensen hier zijn echt enorm actieve sporters. Overigens kijkt mijn balkon uit op het westen, en wordt ik dus elke avond hierop getrakteerd:
Het wordt hier elke dag heel erg vroeg donker. Nou ja, eigenlijk zeg ik dat verkeerd....Het wordt heel erg snel donker. Er is niet echt zoiets als schemering. Zodra de zon onder begint te gaan verdwijnt hij al gauw achter de bergen, dus het gaat binnen een uur van licht naar donker. Daardoor heb ik als ik na het eten nog over straat loop heel vaak het idee dat het al diep in de nacht is. :P
Dat was het verhaal voor vandaag wel zo'n beetje. Voor de geïnteresseerden staan er in de foto sectie ook nog wat mooie plaatjes van mijn douche, toilet en andere delen van mijn kamer. Daarnaast staan er ook nog foto's van het uitzicht op het oosten en noorden. Ik had eerlijk gezegd niet zo'n zin om elke foto hier te gaan linken. xD
Later deze week volgt er een verhaal over de school (incl. foto's) en wellicht ook over het kersenbloesem festival, want dat zit er hard aan te komen!









Niet verkeerd om daar te wonen.
Ga je nog op Kung FU of karate ? hahahaaa wel gaaf.
Ben benieuwd hoe het gaat op school dus ik blijf je blog volgen.
Groeten en veel suc6 daar.
Bart
X Angela
Baas.
Anyhow, je kamer ziet tof uit gast, en het uitzicht is ook tof.
Lekker naar de zwetende jappertjes kijken terwijl jij van een biertje sipt, nice!
Ik ben stiekem wel jaloers op je verwarmde wc-bril, dat wil ik ook hehe!
Take care broeder.
Also, wanneer ga je bij de Dora the explorer-club?